Delta Air Lines verwacht een terugkeer naar solide winstgevendheid

Delta Air Lines verwacht een terugkeer naar “solide winstgevendheid” in maart, met een “aanzienlijke vraag” van opgekropte consumenten- en zakenreizen, na een hobbelig jaareinde en begin tot 2022, met toenemende vluchtannuleringen en toenemende Covid-19-gevallen, aldus leidinggevenden van Delta Air Lines.

De activiteiten van Delta zijn de afgelopen week gestabiliseerd, met annuleringen als gevolg van de omicron-variant van de Covid-19 die slechts ongeveer 1% van de vluchten treft, met slechts twee op woensdag, volgens Delta-CEO Ed Bastian.
“Hoewel de nieuwe variant nog niet compleet is, lijkt het erop dat het ergste achter de rug is”, aldus Bastian.

“Gezien de hoge overdraagbaarheid en lagere ernst van omicron, zal deze variant waarschijnlijk de overgang van Covid-19 van een pandemie naar een beheersbaar en algemeen seizoensvirus markeren, wat onze terugkeer naar een genormaliseerde omgeving zou moeten bespoedigen. Terwijl de eerste 60 dagen van het jaar zullen worden beïnvloed, hebben we er vertrouwen in dat het tempo van het reisherstel het traject van december zal hervatten naarmate we President’s Day-weekend naderen, en dat we een sterk lente- en zomerreisseizoen voor de boeg hebben.”

delta airlines

De eerste paar maanden zal de golf van omicron-gevallen echter de grootste impact hebben op zakenreizen en internationaal herstel, aangezien vergaderingen zullen worden geannuleerd, heropening van kantoren zal worden uitgesteld en landen volgens Bastian opnieuw beperkingen zullen invoeren.

Hij verwacht dat de vervoerder in januari en februari verliezen vóór belastingen zal lijden.
Volgens Delta rapporteerde het zakenreissegment van het bedrijf in het vierde kwartaal van 2021 een binnenlands passagiersvolume van bijna 60% van het niveau van 2019. Dit cijfer omvatte zowel de beheerde zakelijke als de kleine en middelgrote bedrijven.

Delta rapporteerde voor het vierde kwartaal een aangepast inkomen vóór belastingen van $ 170 miljoen, ongeveer $ 30 miljoen minder dan de $ 200 miljoen die vlak voor de schemaverstoringen eind 2021 was voorspeld. De aangepaste bedrijfsopbrengsten bedroegen $ 8,4 miljard, een stijging van 2% ten opzichte van de omzet in de derde kwartaal van 2021. Het bedrijf rapporteerde ook een gecorrigeerd verlies vóór belastingen van $ 3,4 miljard voor het fiscale jaar 2021 op een aangepaste bedrijfsopbrengst van $ 26,7 miljard. Vanaf het vierde kwartaal was de capaciteit hersteld tot 79% van het niveau van 2019.

Nieuwste Design blogs